agencja reklamowa konin

Wizytówka firmowa – czy warto ją mieć?

Jeszcze niedawno posiadanie papierowej wizytówki firmowej było nieodłącznym elementem dobrego marketingu firmy. Dysponował nimi każdy – od prezesa dużej korporacji, po właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej. Dziś, w dobie Internetu, wygodniej i taniej jest prowadzić marketing w sieci. Jednak wciąż nadal jest sporo branż, dla których bardziej dostępną i łatwiejszą formą promocji jest wizytówka.
agencja reklamowa konin

Jeszcze niedawno posiadanie papierowej wizytówki firmowej było nieodłącznym elementem dobrego marketingu firmy. Dysponował nimi każdy – od prezesa dużej korporacji, po właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej. Dziś, w dobie Internetu, wygodniej i taniej jest prowadzić marketing w sieci. Jednak wciąż nadal jest sporo branż, dla których bardziej dostępną i łatwiejszą formą promocji jest wizytówka.

Do takich firm należą np. przedsiębiorstwa offline oraz terenowe. Tutaj warto wyróżnić się i wykorzystać cały potencjał takiej formy reklamy, aby przynosiła konkretny odzew ze strony klientów. Dużym problemem wizytówek jest to, że są one po prostu nudne i nie zachęcają klienta do kontaktu. Dlatego warto przemyśleć tę strategię jeszcze na etapie projektu.

Dlaczego wizytówka jest taka ważna?

Głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie informacji kontaktowych z firmą. Pamiętajmy, że wizytówka wywiera pierwsze wrażenie na kliencie. Widząc nas po raz pierwszy wystarczy tylko 10 sekund, aby klient wyrobił sobie o nas zdanie. Postarajmy się, aby było ono jak najbardziej korzystne. Wizytówka powinna przyciągać klienta i zachęcać do kontaktu z firmą. Jest to także część identyfikacji wizualnej firmy, musi wpasowywać się w jej kolorystykę, krój pisma, logo i kształty. Klient powinien kojarzyć wizytówkę z firmowymi produktami/usługami, aby mógł łatwo sobie przypomnieć o tym, kim jesteśmy.

Co powinna zawierać wizytówka?

To zależy od sytuacji do jakich będzie nam potrzebna. Inne elementy ma wizytówka firmowa, a inne wizytówka czysto reklamowa. Ta pierwsza przydaje się podczas zakupów firmowych, oraz wtedy, gdy musisz podać komuś dane swojej firmy, np. numer NIP. Drugi rodzaj wizytówek przydaje się do nawiązania kontaktu z klientem. Można ją wręczyć podczas spotkania oraz w celu promocji reklamowej firmy. Standardowa wizytówka firmowa zawiera: logo, dane firmy, NIP i/lub KRS, nazwisko i stanowisko osoby, dane kontaktowe oraz adres strony internetowej. Wizytówka reklamowa z kolei będzie zawierać takie same elementy, co wizytówka firmowa, jednak z oczywistych względów bez numeru NIP i KRS.

pav con wiz

Najnowsze trendy wizytówek

Najczęściej spotykanym formatem wizytówek jest 90x50mm. Taki format jest popularny m.in. w Europie środkowo-wschodniej i w Azji. Na zachodzie częściej spotykany jest format 85x55mm. Dlatego też kierując swoją ofertę na rynki zachodnie, warto zainteresować się tym drugim formatem. Wizytówka to jeden z najważniejszych elementów promocji firmy i budujących jej wizerunek. Warto więc zastanowić się z jakich technik drukowania skorzystać oraz jakie elementy warto podkreślić.

Wyróżniamy dwa rodzaje druku wizytówek:

  • Druk cyfrowy – najkorzystniejsza opcja, jeśli chcemy wydrukować do 1000 sztuk wizytówek. Niska cena, krótki czas oczekiwania na wykonanie zlecenia oraz wysoka jakość to tylko kilka cech, które posiada druk cyfrowy.
  • Druk offsetowy – jest to droższa technika drukowania, ale przy większej ilości sztuk cena proporcjonalnie zmniejsza się. Przy dużym nakładzie wizytówki są całkiem dobrej jakości i mają korzystną cenę.

Takie wizytówki można bardzo ładnie podkreślić i uszlachetnić. Do najpopularniejszych zastosowań należą:

  • Wizytówka z lakierem UV – dzięki temu kolory na wizytówkach stają się bardziej żywe i soczyste. Lakier podkreśla te fragmenty, na które mamy zwrócić uwagę.
  • Wizytówka z folią – usztywnia oraz dodaje jej ekskluzywności. Dzięki folii wizytówki są odporne na ścieranie oraz zabrudzenia. Stosowane są trzy rodzaje folii: błyszcząca, matowa oraz folia soft touch, która jest przyjemna i aksamitna w dotyku.
  • Wizytówka z tłoczeniem – nadaje niepowtarzalny efekt przestrzenny. Sprawia, że elementy wizytówki są wyczuwalne pod palcami. Dodaje wizytówce klasy oraz charakteru.
  • Wizytówka ze złoceniem lub srebrzeniem – wizytówki ze złoceniem lub srebrzeniem zwracają na siebie uwagę swym eleganckim wyglądem i podkreślają wysoką jakość oferowanych przez firmę towarów lub usług. Złocone i srebrzone elementy przyciągają wzrok, dzięki czemu wizytówka będzie zapamiętana na długo. Niestety jest to najdroższa forma uszlachetnienia.

Stosowanie wizytówek może okazać się trafioną inwestycją w promocję firmy, szczególnie dla przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online. Wykorzystywana przez właściwy sposób buduje pozytywne skojarzenia z firmą, dodaje jej prestiżu i przynosi dobre efekty w postaci zainteresowania klientów. 

Zastanawiasz się nad własną wizytówką? Skontaktuj się z nami! Stworzymy dla Ciebie projekt wizytówki firmowej oraz zajmiemy się jej drukiem.

Najnowsze
na blogu

Wyceń usługę

shopping icon 64px
Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie

W zależności od preferowanego przez Ciebie kontaktu
odezwiemy się w celu omówienia szczegółów zlecenia.

Przygotujemy szczegółową wycenę projektu

Opierając się na wszystkich informacjach zawartych przez
Ciebie w formularzu.

Doradzimy

Najbardziej korzystny plan działania, aby osiągnąć oczekiwany
efekt reklamowy dla Twojej firmy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio