„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.”   Henderson Stuart

Strony internetowe dla firm – jak zaistnieć w internecie?

tworzenie stron internetowych konin

Strona internetowa dla firmy to jeden z głównych elementów marketingu internetowego. Dobrze wykorzystywana przynosi korzyści w postaci przypływu nowych klientów, ale niestety częstą praktyką jest jedynie “chęć” posiadania takiej strony. To duży błąd. Nie opłaca się utrzymywać strony internetowej, żeby sobie po prostu była. Powinno się wykorzystywać cały jej potencjał, aby otrzymywać benefity w postaci budowania świadomości marki wśród klientów oraz przyciąganie ich. Więc warto zastanowić się, czego dokładnie oczekujemy od strony internetowej i jaki jest jej cel. Na jakie czynniki powinniśmy zwrócić uwagę, aby strona zaczęła przynosić korzyści?

SEO – pozycjonowanie

Najważniejszy czynnik od którego najlepiej zacząć planowanie strony internetowej. Pozycjonowanie jest tzw. “must have”, aby zaistnieć w internecie. Zanim zaczniesz pisać treści na stronę trzeba dokładnie przemyśleć jakie frazy kluczowe mają się w nich znajdować. W internecie jest duża konkurencja, dlatego frazy należy dobrze wpleść w tekst, a same treści muszą być unikatowe. Dzięki temu dajemy informacje robotom Google, co dokładnie znajduje się na stronie. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek wbrew pozorom nie jest trudna, a z czasem przynosi korzyści w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Niestety przy dużej konkurencji wzrost pozycji strony trwa dłużej. Dobrym sposobem, aby temu zaradzić jest prowadzenie bloga tematycznego – im więcej jest dobrych treści na stronie – tym roboty indeksujące wyżej oceniają jej wartość.

Sekcja “O nas”

Strona firmowa powinna zawierać opis przedsiębiorstwa: czym się zajmuje, doświadczenie, historia oraz cel firmy. Dobrze napisany tekst ociepla wizerunek firmy oraz tworzy pozytywne skojarzenia z marką. Warto przedstawić także osiągnięcia, nagrody branżowe. Dzięki temu klient wie, że ma do czynienia z profesjonalistami.

Prezentacja oferty

Kolejny ważny aspekt, który zachęci potencjalnych klientów do działań. Dobre strony internetowe dla firm mają przejrzystą, ale szczegółową ofertę. Kontakt w celu zapytania o szczegóły oferty rozciąga się w czasie, a ludzie nie lubią czekać. Dzięki pełnej i szczegółowej ofercie pokazujemy, że znamy się na rzeczy oraz oszczędzamy czasu klientom.

Portfolio

Ważne jest to, aby pokazać klientom jak wyglądają świadczone przez nas usługi. Buduje to zaufanie i pozwala uniknąć niezadowolenia. W końcu lepiej, kiedy klient wie na jaki efekt może liczyć. Na tym etapie klient może zdecydować, czy chce skorzystać z usług firmy. Oczywiście w portfolio nie należy wstawiać wszystkich zrealizowanych usług, ponieważ duża ilość grafiki niepotrzebnie spowalnia witrynę. Wybieramy kilka, kilkanaście najlepszych wykonań, aby pokazać się najlepszej strony i zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z usług firmy.

Referencje klientów

Najlepszym sposobem na zareklamowanie swojej oferty są rekomendacje osób, które skorzystały z usług firmy. Prawdopodobnie każdy z nas sprawdza opinie w internecie o firmie/produkcie zanim dokonamy zakupu – opinie zadowolonych klientów podnoszą wiarygodność firmy i zazwyczaj po przeczytaniu rekomendacji klient dokonuje wyboru. Sprawmy, by były one jak najlepsze, aby zainteresowani chcieli korzystać z usług firmy.

Kontakt z firmą

Bez danych do kontaktu trudno nam będzie o jakiekolwiek reakcje od odwiedzających stronę. Brak kontaktu budzi negatywne skojarzenia. Podpowiada użytkownikom, że firma nie jest wiarygodna lub nie istnieje. Kontakt na stronie powinien zawierać takie informacje jak: pełna nazwa firmy, numer telefonu, adres e-mail, adres biura, godziny pracy oraz odnośniki społecznościowe. Jednak to nie jest wszystko – szybka reakcja na próbę kontaktu z firmą także jest bardzo ważna. Gdy ktoś dzwoni do firmy, a nikt nie odbierze lub nie oddzwoni w miarę szybko to sprawi, że klient zainteresuje się konkurencją. Nie wolno na to pozwolić. To samo tyczy się wiadomości e-mail – należy starać się odpowiadać na nie jeszcze tego samego dnia, najpóźniej w ciągu 24h. Brak kontaktu spowoduje odejście klienta, a w najgorszym przypadku może napisać złą opinię w internecie na temat firmy.

Spójność wizualna

Porządne strony internetowe dla firm są spójne wizualnie. Elementy takie jak odpowiednio dobrana kolorystyka, czcionki, oraz grafika wpływają na odpowiedni odbiór u odwiedzającego. W zależności od branży, za pomocą takich elementów można wywołać u odbiorcy odpowiednie emocje, dzięki czemu wykona działania na stronie, które chcemy uzyskać np. kontakt z firmą lub sprawdzenie oferty. Takie elementy muszą przede wszystkim pasować do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, aby zachować spójność wizualną. Dzięki temu klient nie będzie rozproszony, a skupi się na tekście zawartym na stronie.

Podsumowanie

Profesjonalna strona internetowa dla firmy jest inwestycją, która prowadzi do sukcesu w internecie. Jest to szansa na zdobycie nowych klientów i zaistnienie na rynku. Strona internetowa dla firmy to nie tylko wizytówka, ale medium, które zbuduje wiarygodność w oczach klientów oraz świadomość marki.

Zastanawiasz się nad stworzeniem profesjonalnej strony internetowej dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Strony internetowe dla firm Konin

Przyjmujemy zamówienia na strony www zarówno z Konina i okolic, jak i całej Polski – możliwość zdalnej realizacji zleceń.

Bezpłatna wycena

Prześlij do nas zapytanie ofertowe, a my na pewno odpowiemy!

Copyright © 2021 Wszelkie Prawa Zastrzeżone agencjareklamowar3.pl

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.