strony internetowe słupca

Rebranding, czy lifting logo?

Pragniesz odświeżyć swoją markę? Ważne, aby być w stanie odróżnić dwa bardzo ważne pojęcia w tym temacie. Czym jest rebranding i na czym dokładnie polega lifting logo?
Rebranding logo to przede wszystkim proces zmiany całej formy marki poprzez zmianę elementów, które komunikują naszą firmę z klientem oraz zdefiniowanie jej na nowo. Należy określić jej przesłanie, wartości i przekaz dla klienta. Lifting logo jest jedynie odświeżeniem logo, dostosowaniem go do obecnych trendów i wartości firmy. Lifting logo jednym z wielu elementów wpływających na zmianę wizerunku firmy.

Logo i logotyp – czy można używać wymiennie? czym się różnią?

Logo jest pewnego rodzaju zbiorem kilku elementów i efektem wyjściowym. W skrócie, logo zawiera dwa elementy je tworzące,
czyli tzw. sygnet, który jest znakiem graficznym definiującym naszą markę, a także logotyp, mówiąc prościej przekaz tekstowy.
Niejednokrotnie zdarza się też, że logo może składać się z samego sygnetu lub samego logotypu.

lifting logo

Logotyp pozwala nam na przedstawienie nazwy oraz rodzaju komunikacji wizualnej firmy w formie tekstu. Jest on oczywiście opcjonalny, może występować samodzielnie bądź służyć za rozbudowę sygnatury.

Sygnatura, czyli symbol graficzny, który może znajdować się po każdej ze stron logotypu.
Sygnatura może funkcjonować samodzielnie, jednak porównując ją do logotypu, przedstawienie charakteru firmy w tym przypadku jest znacznie trudniejsze, ponieważ znak graficzny musi być na tyle charakterystyczny i czytelny, aby kojarzył się jednoznacznie z daną marką.

tuptus porownanie logo

Dlaczego firmy często decydują się na wykonanie liftingu zamiast rebrandingu?

Często odświeżenie logo w zupełności wystarczy, aby klienci bądź konsumenci odczuli pewien powiew świeżości. Jest to mniej radykalna zmiana dla naszej firmy niż cały rebranding, a może dać wiele, szczególnie klientom, którzy już zdążyli się bardzo przyzwyczaić do obecnego logo firmy.

Jednak jak to powinno wyglądać? Skąd wiemy jak się za to zabrać? Na co zwracać uwagę, aby jedynie odświeżyć nasze logo, niż tworzyć je od nowa?

Możemy pokusić się o zmianę jego formy. Zachowujemy elementy graficzne, jednak możemy zmienić niektóre elementy, aby nadać mu nowy charakter: czy to przez funkcje przestrzenne, nadanie mu głębi lub inne transformacje.

Kolejną odświeżającą metodą, by przedstawić nasze logo w inny sposób jest również zmiana kolorystyki. Zachowujemy przy tym formę, czyli element, który klienci już kojarzą i pamiętają, natomiast zmieniając kolory, bądź jedynie ich odcienie – projekt logo wyda się odświeżony.
Ponadto innym sposobem liftingu jest również zmiana jego kompozycji.
Czym się charakteryzuje? Otóż zachowujemy jego strukturę, ale akcentujemy i eksponujemy inne elementy graficzne.

Kiedy logo wydaje się nam zbyt proste i minimalistyczne, możemy zdecydować się na dodanie nowych elementów graficznych, bądź całkowicie je zmienić. Każdy odbiera logo w trochę inny sposób. Warto wzbogacać nasz projekt o cechy charakterystyczne, które będą rzucały się oczy. Jednak należy pamiętać, że co za dużo to nie zdrowo.

W ostatnim czasie na znaczeniu i popularności zyskały logo o najbardziej minimalistycznym charakterze. Wiele nawet największych marek na świecie uproszczają swoje logo, aby poprawić jego odbiór. Zmiana taka polega głównie na odrzuceniu zbędnych elementów ozdobnych, jeśli chcemy, aby przekaz i znaczenie logo było bardziej bezpośrednie.

Zastanawiasz się nad rebrandingiem lub liftingiem logo? Skontaktuj się z nami! Stworzymy dla Ciebie projekt oddający charakter Twojej marki lub dostosujemy logo do obecnych trendów.

Przykłady naszych zleceń liftingu logo

ksbruk przed ksbruk po

W logo firmy KS Bruk zastosowaliśmy zmianę polegającą na modyfikacji logotypu poprzez dodanie dodatkowego tekstu oraz transformacji elementów istniejących. Sygnatura natomiast pozostała bez zmian.

bajlando0before bajlando after

Logo znane na lokalnym rynku marka Bajlando zostało całkowicie przeprojektowane. Zastosowaliśmy dwa nowe fonty oraz zupełnie inny sygnet, a kolor-fuksja ożywił logo i nadał mu wyrazistości.

PaulaBHP przed PaulaBHP po

W przypadku Paula BHP logo zostało rozbudowane. Pierwotnie składało się z samej sygnatury jednak została ona nieco uproszczona, a samo logo rozszerzone o logotyp, dzięki czemu jednoznacznie mówi o profilu firmy.

Copyright © 2022 Wszelkie Prawa Zastrzeżone agencjareklamowar3.pl

Wyceń usługę

shopping icon 64px
Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie

W zależności od preferowanego przez Ciebie kontaktu
odezwiemy się w celu omówienia szczegółów zlecenia.

Przygotujemy szczegółową wycenę projektu

Opierając się na wszystkich informacjach zawartych przez
Ciebie w formularzu.

Doradzimy

Najbardziej korzystny plan działania, aby osiągnąć oczekiwany
efekt reklamowy dla Twojej firmy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji w Polityka prywatności.