strony internetowe słupca

Rebranding, czy lifting logo?

Pragniesz odświeżyć swoją markę? Ważne, aby być w stanie odróżnić dwa bardzo ważne pojęcia w tym temacie.
Czym jest rebranding i na czym dokładnie polega lifting logo?
Na samym początku powinniśmy wyjaśnić sobie czym dokładnie jest rebranding? To przede wszystkim proces zmiany całej formy marki poprzez zmianę elementów, które komunikują naszą firmę z klientem oraz zdefiniowanie jej na nowo. Określić jej przesłanie,
wartości i przekaz dla klienta. Z drugiej strony lifting, jest jedynie odświeżeniem logo i jest jednym z wielu elementów wpływających
na zmianę wizerunku firmy.

Logo i logotyp – czy można używać wymiennie? czym się różnią?

Logo jest pewnego rodzaju zbiorem kilku elementów i efektem wyjściowym. W skrócie, logo zawiera dwa elementy je tworzące,
czyli tzw. sygnet, który jest znakiem graficznym definiującym naszą markę, a także logotyp, mówiąc prościej przekaz tekstowy.
Nie jednokrotnie zdarza się też, że logo może składać się z samego sygnetu lub samego logotypu.

lifting logo

Logotyp pozwala nam na przedstawienie nazwy oraz rodzaju komunikacji wizualnej firmy w formie tekstu. Jest on oczywiście opcjonalny, może występować samodzielnie bądź służyć za rozbudowę sygnatury.

Sygnatura, czyli symbol graficzny, który może znajdować się po każdej ze stron logotypu.
Sygnatura może funkcjonować samodzielnie, jednak porównując ją do logotypu, przedstawienie charakteru firmy w tym przypadku jest znacznie trudniejsze, ponieważ znak graficzny musi być na tyle charakterystyczny i czytelny, aby kojarzył się jednoznacznie z daną marką.

2697649

Dlaczego firmy często decydują się na wykonanie liftingu zamiast rebrandingu?

Często zmiana logo w zupełności wystarczy, aby klienci bądź konsumenci odczuli pewien powiew świeżości. Jest to mniej radykalna zmiana dla naszej firmy niż cały rebranding, a może dać wiele szczególnie klientom, którzy już zdążyli się za bardzo przyzwyczaić do naszego poprzedniego logo.

Jednak jak to powinno wyglądać? Skąd wiemy jak się za to zabrać? Na co zwracać uwagę, aby jedynie odświeżyć nasze logo niż tworzyć je od nowa?

Możemy pokusić się o zmianę jego formy. Zachowujemy elementy graficzne, jednak możemy pokusić się o pewne zmienione elementy by nadać mu nowy charakter, czy to przez funkcje przestrzenne, nadanie mu głębi oraz inne transformacje.
Kolejną odświeżającą metodą, by przedstawić nasze logo w inny sposób jest również zmiana kolorystyki.
Zachowujemy przy tym formę, czyli element, który klienci już kojarzą i pamiętają, natomiast zmieniając kolory, bądź jedynie ich odcienie działa to odświeżająco na projekt.
Ponadto w logo innym sposobem liftingu jest również zmiana jego kompozycji.
Czym się to charakteryzuje? Otóż zachowujemy jego strukturę, ale akcentujemy i eksponujemy inne elementy graficzne.

Kiedy logo wydaje się nam zbyt proste i minimalistyczne, możemy zdecydować się na dodanie nowych elementów graficznych, bądź całkowicie je zmienić. Każdy odbiera logo w trochę inny sposób. Warto wzbogacać nasz projekt o cechy charakterystyczne, które będą rzucały się oczy, natomiast należy pamiętać, co za dużo to nie zdrowo.

W ostatnim czasie na znaczeniu i popularności zyskały logo o najbardziej minimalistycznym charakterze.
Wiele nawet największych marek na świecie uproszczają swoje logo, aby poprawić jego odbiór.
Zmiana taka polega głównie na odrzuceniu zbędnych elementów ozdobnych, jeśli chcemy by przekaz i znaczenie naszego logo było bardziej bezpośrednie.

Przykłady naszych zleceń liftingu logo

ksbruk przedksbruk po

W logo firmy KS Bruk zastosowaliśmy zmianę polegającą na modyfikacji logotypu poprzez dodanie dodatkowego tekstu oraz transformacji elementów istniejących. Sygnatura natomiast pozostała bez zmian.

Omorika przedOmorika po

Podobnie sytuacja ma się z firmą Omorika, gdzie sygnatura ma znaczenie symboliczne, ale wyeksponowanym elementem jest logotyp, który podzielony został na dwie części. Główną oraz opisową. Tutaj zastosowaliśmy najzwyklejsze uproszczenie, co sprawiło, że logo stało się bardziej czytelne i przejrzyste.

PaulaBHP przedPaulaBHP po

W przypadku Paula BHP logo zostało rozbudowane. Pierwotnie składało się z samej sygnatury jednak została ona nieco uproszczona, a samo logo rozszerzone o logotyp, dzięki czemu jednoznacznie mówi o profilu firmy.

Copyright © 2021 Wszelkie Prawa Zastrzeżone agencjareklamowar3.pl

Formularz wyceny

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.