Logo to podstawowy element identyfikacji wizualnej firmy, wokół której powstaje cała strategia marketingowa. Jego zadaniem jest podkreślenie indywidualności firmy, przyciąganie uwagi klientów i budowanie marki.
Logo ma być nośnikiem filozofii przedsiębiorstwa. Składa się z logotypu i sygnetu, czyli części typograficznej i z elementu graficznego. Opcjonalnym elementem jest jeszcze tagline – czyli tzw. slogan, którego zadaniem jest krótki opis działalności firmy. Bardzo często bywa tak, że logo składa się z samego logotypu – jest to najczęściej nazwa firmy lub marki.
Projektując logo warto pamiętać o kilku zasadach. Odbiorca widząc pierwszy raz znak graficzny firmy powinien wiedzieć w jakiej branży działa dana firma i być adekwatny do tego, czym się zajmuje. Często zdarza się tak, że osoba mająca prosty program graficzny stwarza takie logo. I nie ma w tym nic złego – ale należy pamiętać o tym, że nie da się tego wykorzystać dalej. Dlatego logo powinno być uniwersalne (wektorowe), co sprawia, że można je wykorzystać na wiele sposobów drukując je na różnych nośnikach, np. kubki, firmowe koszulki, czy banery reklamowe o różnych gabarytach. Dzięki temu znak firmy nie traci na jakości, zachowując każdy szczegół. Nawet jeśli logo na samym początku będzie wykorzystywane tylko na stronie internetowej, nigdy nie wiadomo, czy za jakiś czas nie pojawi się potrzeba wykorzystania go w inny sposób.
Logo powinno wywoływać odpowiednie skojarzenia, dlatego dobrym pomysłem jest umieszczenie w nim symbolu nawiązującego do branży firmy lub kultowego produktu, ale nie jest to warunek. Dobre logo niekoniecznie musi nawiązywać wprost do działalności firmy. Najważniejszy jest styl i dopasowanie do marki. Prosty projekt łatwiej zapada w pamięci odbiorcy, więc powinno być skonstruowane w sposób czytelny i niezbyt skomplikowany. Zbyt dużo kolorów może powodować problemy przy transferu znaku na druk, dlatego należy stosować maksymalnie 3 kolory. W logo firmy należy zadbać również o typografię i dobór kolorów tak, aby było zrozumiałe, czytelne i łatwe do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Logo jest dobrze zaprojektowane, kiedy posiada odpowiednie proporcje i opiera się na przemyślanej strukturze, czego efektem jest estetyczny, miły dla oka wygląd, który zapada w pamięci klienta.
Logo to często element, który na odbiorcy wywiera pierwsze wrażenie na temat firmy. Od tego momentu zależy, jak firma będzie później postrzegana przez innych klientów. Czy każda firma powinna mieć logo? – zdecydowanie tak! Ważne jest, aby skupić się na przygotowaniu logo na wysokim poziomie, więc warto zlecić to specjalistom. Należy pamiętać, że logo jest fundamentem do całej identyfikacji wizualnej firmy. Jest to wydatek jednorazowy, a w niedalekiej przyszłości będą tego wymierne efekty.
Zastanawiasz się nad projektem logo? Skontaktuj się z nami! Stworzymy dla Ciebie projekt logo doskonale oddający charakter Twojej firmy.